KKTC’li gençler, Kırşehir ve Kastamonu’daki kamplarda yeni dostluklar kuruyor

ABDULLAH YILDIZ / ÖZGÜR ALANTOR – Türkiye’nin farklı vilayetleri ve KKTC’den gelen 495 öğrenci, Gençlik ve Spor Bakanlığınca Kırşehir ile Kastamonu’da düzenlenen kamplarda yeni arkadaşlıklar kuruyor.

Kırşehir’in Kaman ilçesi Hirfanlı Baraj Gölü kenarında 16-22 Temmuz’da düzenlenen Ahi Evran 11. Periyot Ulusal Kampı’na KKTC’den katılan gençler, Ankara, Elazığ, Adıyaman, Diyarbakır, Kastamonu, Sakarya ve Kocaeli’den gelen akranlarıyla toplumsal, kültürel ve sportif etkinliklerde bulunuyor.

Gölde kanoya binen, tırmanma parkurundan okçuluğa ve bisiklete kadar birçok sportif faaliyete katılan gençler, halk oyunları ve tiyatro şovlarıyla de kendi kültürlerini başka öğrencilere aktarma fırsatı yakalıyor.

Yaklaşık 1 hafta süren kampta gençler, Kaman Kalehöyük Arkeoloji Müzesi, Japon Bahçesi, Ahi Evran Külliyesi seyahatlerine katılıp, at çiftliğinde cet biniyor ve farklı tarihi yerleri geziyor.

Gönüllü kamp önderi Işık Sena Uzak, AA muhabirine, kampa 46’sı KKTC’den 264 gencin katıldığını söyledi.

Gençlerin gönüllerince eğlendiğini anlatan Uzak, “Öğrencilerimiz birbirlerine kendi kültürlerini öğretti. Kendi yörelerine ilişkin halk oyunlarını sergilediler. Hoş arkadaşlık kurdular. Kamptan sonra da daima görüşeceklerini lisana getiriyorlar. Bu kadar düzgün anlaşacaklarını varsayım etmemiştik lakin her şey beklediğimizden daha güzel ilerledi.” diye konuştu.

KKTC’li Sıla Menekşe de çok hoş dostluklar edindiğini vurgulayarak, “Burada Türkiye’nin birçok yerinden ve farklı yaş kümelerinden arkadaşlarım oldu. Farklı kültürler tanıdım, kendi kültürümü de tanıttım. Kampa geldiğimiz birinci günden itibaren hiç boş günümüz olmadı. Hocalarımız ve profesyonellerle birçok aktiflik yaptık. Okçuluk ve kano üzere daha evvel yapmadığım sporları burada öğrendim.” dedi.

“İyi ki gelmişim”

KKTC’den gelen gençlerden Taybe Berbatça ise daha evvel Türkiye’den hiç arkadaşı olmadığını belirterek, “Burada olmak benim için çok hoş bir tecrübe. Bir sürü dostluk kurduk. Yeni tanıştık lakin yıllardır birbirimizi tanıyormuşuz üzere bir sürü anı biriktirdik. Ok atma, dağcılık üzere birçok yeni aktifliğe katıldım. Bu ortamda olmaktan çok memnunum ve kendimi çok şanslı hissediyorum. Yeterli ki gelmişim. Çok teşekkür ediyorum bu kampı kuranlara.” sözlerini kullandı.

Kocaeli’den kampa katılan Yıldız Çakır, “3 gün içinde o kadar yakın olduk ki ‘ Kıbrıs‘a geldiğinizde kalacak yeriniz olmazsa kesinlikle bize gelin.’ diye tekliflerde bulundular. Bu kadar kısa müddette çabucak kaynaştık, bu da kampın büyüsü.” diye konuştu.

Kastamonu’daki kampa 231 genç katılıyor

Adana, Ankara, Gaziantep, Kilis, İzmir, Manisa, Konya, Karaman ve KKTC’den 16-17 yaşlarındaki 231 genç de Kastamonu’daki Yolkonak Gençlik Kampı’na katılıyor.

Gençler 1 hafta boyunca, bisiklet, ipli tırmanış, okçuluk, golf, dart, el sanatları, paintball, cet binme, matrak, tenis, zipline, survivor ve tiyatro üzere aktiflikleri, Gençlik ve Spor Bakanlığının kamp başkanları eşliğinde gerçekleştiriyor.

Gençlere birebir vakitte maneviyat, halk ve sokak oyunları ile çeşitli mevzularda eğitim veriliyor. Gençler, akşamları kamp ateşi yakıp canlı müzik eşliğinde müzikler söylüyor.

Kamp program sorumlusu Mehmet Engin Kahraman, AA muhabirine, kampın gençlerin gelişimine kıymetli katkılar sunduğunu söyledi.

Kampın 16 Temmuz’da başladığını ve 22 Temmuz’da sona ereceğini anlatan Kahraman, “Gençlerimizin memnun formda buradan ayrılması için çalışmalar yapıyoruz. Haftanın 2 günü de Kastamonu’nun tarihi ve kültürel yerlerini gezdiriyoruz.” dedi.

“Çok hoş kaynaştılar, çok memnunlar ve çok eğleniyorlar”

Farklı vilayetlerden gelen öğrencileri dostluk kurmaları için tıpkı odalara yerleştirdiklerini aktaran Kahraman, şunları kaydetti:

“Kültürel bir kaynaşma olması için elimizden geleni yapıyoruz. Öğrenciler birinci geldiklerinde daima kendi arkadaşlarıyla tıpkı odayı paylaşmak istediler lakin biz format gereği, kaynaşma açısından farklı yerlerden gelen öğrencilerin bir ortada kalacağı halde tertibi yaptık. Gençler şu anda birbirleriyle çok hoş kaynaştılar, çok memnunlar ve çok eğleniyorlar. Gençlerimizin içerisinde birinci sefer memleketinden çıkanlar var. Bir gencimiz Kıbrıs’tan birinci sefer çıkmış, geldiğinde çok korkuyordu lakin şu anda o kadar çok eğleniyorlar ki inanamazsınız.”

Manisa’dan gelen Ahmet Emin Özpolat da oyunlar oynayıp seyahatlere katıldıklarını anlatarak, “4 kişilik odalarda kalıyoruz. Sabah akşam beraberiz. Arkadaşlarımızla tanıştık, ısındık. Kıbrıs’tan gelen arkadaşlarımızla hiçbir sorun yaşamadık, pek hoş anlaşıyoruz.” sözlerini kullandı.

Zeybek, atabarı, damat halayı öğreniyorlar

KKTC’den gelen Uğur Bilin ise farklı kültüler, farklı kişilikler tanıdığını, yeterli arkadaşlıklar edindiğini söyledi.

Zeybek, atabarı ve damat halayı üzere oyunlar ile yöresel yemekleri öğrendiğini kaydeden Bilin, bu kampların sık sık yapılması gerektiğini vurguladı.

Karaman’dan kampa katılan Samet Özdemir de bundan sonra da yeni arkadaşlarıyla görüşmeyi sürdüreceğini belirtti.